Wyszukiwarka biletów lotniczych

Porady specjalisty Why Not FLY

19 Październik 2015

Autobusem po Krecie

W połowie września tego roku miałam okazję spędzić tydzień urlopu na pięknej Krecie z naszym biurem podróży Why Not HOLIDAYS. Hotel umiejscowiony był w miejscowości Adelianos Kampos, na północy wyspy, 7 km od Rethymno. Retimno to trzecie, największe miasto na Krecie. Początkowo wraz z moim partnerem, planowaliśmy wynająć samochód na kilka dni, aby zwiedzić okolice i nie tylko. Jednak zanim to zrobiliśmy trochę popytaliśmy w okolicy jaki środek transportu polecają mieszkańcy. Okazało się, że bardzo fajnie rozwinięty jest publiczny środek transportu. I właśnie na ten temat będzie dzisiejszy wpis na naszym firmowym blogu.

Plaża w Adelianos Kampos - wczasy Kreta
Plaża w Adelianos Kampos

Do Rethymno przez Adelianos Kampos kursuje miejski autobus. Przejeżdża praktycznie co pół godziny. Z powrotem jest podobnie. Do Rethymno wybraliśmy się dwa razy: w dzień i na wieczór. Za każdym razem korzystając z tego autobusu. Bilet w jedną stronę kosztuje 1,30 Euro.

W Rethymno można zobaczyć wiele wspaniałych atrakcji. Miasto posiada minojskie korzenie oraz różne pozostałości po cywilizacji tureckiej. Znajdują się tu weneckie pałace, fontanna Rimondi, zegar słoneczny, tureckie meczety i minarety oraz ruiny weneckiej fortecy leżące na wzgórzu. W Retimno znajduje się również stary port wenecki z latarnią morską. Ponadto miasto posiada starówkę z wąskimi , klimatycznymi uliczkami, w których znajdują się sklepiki z pamiątkami, małe restaurację oraz wciąż zamieszkane domy, w których mieszkańcy wiodą normalne życie.

Retimno - wczasy Kreta
Retimno - widok na ruiny weneckiej fortezzy

Ruiny weneckiej fortezzy

Wenecki port w Retimno, w tle Latarnia Morska

W kolejny dzień postanowiliśmy udać się do Preveli, zobaczyć słynną palmową plażę. W Internecie znaleźliśmy informację o firmie KTEL świadczącej właśnie usługi transportu publicznego. Najpierw musieliśmy się udać na miasta Retimno na dworzec autobusowy. Bilet w jedną stronę z Rethymno do Preveli kosztował 4,90 Euro. Wyruszyliśmy w drogę o 11:00. Autobus jest duży i wygodny. Kierowcy bardzo dobrze mówili po angielsku, więc z dogadaniem się nie było problemu. Jadąc do Preveli, w Platias mieliśmy przesiadkę do mniejszego busu. Na miejscu byliśmy o 12:30.

Palmowa plaża w Preveli - wczasy Kreta
Widok na wybrzeże wzdłuż Morza Liberyjskiego. W dole znajduje się Plaża Preveli

Trasa na Plażę w Preveli

Palmowa plaża w Preveli jest przepiękna. Znajduje się na końcu głębokiego wąwozu i aby do niej dojść należy zejść trasą z wysokiego zbocza. Plaże przecina rzeka Megapotamos, która wpada do Morza Libijskiego. Wzdłuż rzeki powstał las palmowy, który niestety w 2010 uległ zniszczeniu przez pożar. Na szczęście natura zregenerowała tamto miejsce i śladów po pożarze ciężko zobaczyć. Plaża to jedno z najbardziej rozpoznawalnych miejsc na Krecie.

Palmowa plaża w Preveli - wczasy Kreta
Plaża Palmowa w Preveli

Z powrotem jadąc do Rethymno ponownie była przesiadka w Platias. Postanowiliśmy skorzystać z tej okazji i poznać to miejsce. Powrót z Platias do Preveli był o 18:00. Mieliśmy chwilę czasu, aby przejść się malowniczymi uliczkami oraz skosztować tamtejszej kuchni. Do hotelu w Adelianos Kampos wróciliśmy przed 21.

Platias - wczasy Kreta
Miejscowość Platias

Dla porównania. Jeden dzień za wynajem samochodu na Krecie kosztuje od 50 Euro w górę + paliwo. A nasza podróż na plażę do Preveli oraz Platias wyniosła nie całe 20 euro.

Tak nam się spodobała podróż publicznymi środkami transportu, że w jednym z kolejnych dni podczas naszego pobytu pojechaliśmy zobaczyć kilka plaż, zlokalizowanych w niedalekiej odległości od Adelianos Kampos. Udaliśmy się więc do miejscowości Lavris, skąd pieszo podróżując do Scalety zaliczyliśmy kilka plaż oraz wspaniałych widoków.

Plaże niedaleko Scaleta - wczasy Kreta
Plaże niedaleko Adelianos Kampos (północne wybrzeże)

Plaże na Krecie

Autobusem z Rethymno można podróżować do wielu innych miejsc. Jeżeli macie trochę więcej czasu polecam podróż do miast: Heraklion oraz Chania. Warto poznać te miejsca.

Zachęcam do obejrzenia mojej fotorelacji.